KALBİN İLACI..
- Zehra Mutlu
- 3 May 2021
- 1 dakikada okunur
Dert,dünya telaşı,sıkıntılar,imtihanlar,cehalet
İnsanoğlunun karşı karşıya geldiği her şey ruhların delinmesi,yarılması,çatlaması gelmekte olan yeni medeniyetler insanlıklar var ve ne yazık ki bir çoğumuz bir elde ahireti bir elde dünyayı tutması gerekirken dünyaya iki elimizle birlikte kalbimizi de veriyoruz Adeta İstila altında.
Unuttuğumuz bir şey daha var ki bize tüm lezzetleri bahşeden nimetlerini sunan Rabbe karşı sevgisizlik evet sevgisizlik diyorum. Zira bir şeyi ummak ve arzulamak şu üç şeyi gerekli kılar. Birincisi: umduğunu sevmek ,istemek
İkincisi: onu kaçırmaktan korkmak
Üçüncüsü: İmkan nisbetinde onu elde etmeye gayret göstermek
Şayet bu üç husutan birisi bulunmadığı bir ümitlenme boş kuruntulardan sayılır. Ümitlenme ayrıdır kuruntulanma ayrı. Her ümitli aynı zamanda korkar. Yolda giden kişi hedefe zamanında ulaşamama korkusuyla adımlarını hızlı atar.
Tirmizi de Ebu Hureyre'nin rivayetiyle geçen bir hadiste Allah Rasulu şöyle buyuruyor (s.)
''Korkan yola girer.Yola giren hedefe ulaşır.Dikkat!Allah'ın ödülü pahalıdır.Dikkat! Allah'ın ödülü cennettir''
Ne hoş ne ders alınası bir hadis Allah ümidi salih amel sahiplerinin vasfı olarak zikrettiği gibi korkuyuda zikreder. Ve buradan anlayacağımız şey aslında fayda veren ümit ve korkunun amelle birlikte olduğunu bilmek.Evet kalbin ilacı diyelim şimdi de tevbe edip günahlarımızdan pişmanlık duymak ve onlardan tamamen sıyrılmak ömür sermayesi hızla tükeniyor çünkü.Rabbimize dua edelim o kullarını geri çevirmez Sen bizleri doğru yola ilet Allah'ım .Şair diyor ya ''Ömür boyu koșarsın, yetiștiğin sadece nasibindir..." öyle işte "Eğer zamanın birinde yalnız kalacak olursan
Yalnız kaldım» deme. «Üzerimde beni gözetleyen var de
Zannetme ki Allah geçenleri unutur
Sanma ki Ona gizli kalanlar Allah'ın ilminden kaybolur
Günleri oyalanarak geçirdik ve sonunda peş peşe geçip gittiler
Keşke Allah geçen günahları affetse Ve tövbe etmemi nasib etse de tövbe etsem."
amin:)Hoşçakalın







Yorumlar